Recension Coolmax CRW®

Köpte en Coolmaxhjälm från Hööks för ett tag sedan och har haft den tillräckligt länge för att recensera och jag älskar den! Den är stilren, lätt, liten i storleken (man får inget blob-head, hehe) och framför allt så är storleken superenkel att reglera om man t.ex. behöver ha mössa under en kall vinterdag. Det sitter en ratt bak i nacken som man vrider på och vips är den större eller mindre efter behag. Ett av mina bättre köp. Var på väg att köpa en klassisk sammetshjälm från Hickstead eller Whitaker men ångrade mig i sista sekunden och valde en plast istället. Supernöjd över det då jag nu känner att sammetshjälmar passar bäst på dressyrtävlingar. Enligt mig känns det lite omodernt, minns när man var mindre och höll till mycket på den lokala ridskolan och alla tanter red i sammetshjälm, quiltad väst och polo. Så tummen upp för Coolmax CRW®, absolut värt pengarna!

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0