Ordning och reda i stallet

Det finns få saker jag tycker är så störigt som smutsig utrustning i ett stall! Eller ostädad stallgång och rörig sadelkammare, det ger ett så dåligt intryck. Där jag har min medryttarhäst är det oftast städat då anläggningen är känd för att hålla hög klass, men jag som gärna vill ha allt ordnat, rent och snyggt är ju där och fixar hela tiden ändå. Jag smörjer alltid sadel och träns efter ett ridpass, borstar av benskydd och schabrak och ser till att allt hänger snyggt och framförallt rent.

Brukar också plocka isär tyglar och bett när det ska hängas upp då jag ofta byter sånt, sen ser det bättre ut när alla delar hänger för sig och sakerna håller bättre. Vad är meningen att köpa ett träns för flera hundra om man inte håller efter, putsar och ser till att det är helt och rent? Sadeln har alltid skydd på sig och gjorden ligger ovanpå. Nästa köp blir en snygg lädergrimma då tyggrimmorna oftast blir smutsiga och trasiga, samma med täcken. Ser med andra ord inte bra ut med sånt hängandes i stallgången. En lädergrimma håller bättre och sköter man den rätt ser den alltid bra ut. Inget att ha i hagen kanske men så snyggt!

Tänk vad enkelt att hitta sina saker i en sån här fräsch och stor sadelkammare, bilderna är från Lövsta Stuteri, mitt drömställe. Helt perfekt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0