Höstens färger

En sak som jag tycker är lite trist är att så fort hösten närmar sig kretsar allt mode kring jordnära färger! Har vi inte tillräckligt med brunt och orange när träder tappar sina löv och gräset gulnar? Jag tycker att höstmodet borde vara mer färgglatt och fräscht, uppiggande och inte dystert. Rött, orange och grönt kan vara snyggt, men gärna i starka färger! Mountain Horse nya kollektion får inte högsta betyg men ett plus i kanten för den röda och orangea dunjackan som finns med, i övrigt ser man mest svart, brunt och enstaka vita plagg vilket jag tycker är så opraktiskt i stallet. Hööks kör också på murriga färger där fokus mest ligger på blått, vilket jag tycker är snyggt men trist. Drömmen vore att få designa en helt egen höstkollektion!
 
Här är en bild på Ingrid och Claudia i snygg accentfärg - rött! Mer sånt! Nederst är MH-höstjackor i starka färger.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0