Tretorn Comfort

Jag var in på Granngården idag för att köpa hundmat och fick samtidigt syn på ett par ridstövlar från Tretorn (Comfortmodellen) för 999:-, jag har sett dom förut men aldrig riktigt fastnat för utseendet då dom känns lite för moderna för min smak. Men jag provade och dom var grymt sköna, vägde ingenting och satt som en gummihandske runt benen. Så jag kan bara säga att kombinationen av det otroliga priset samt stövelns passform och storlek fick mig att ändra åsikt! Jag ska köpa dom när jag fått lön, rider just nu med jodhpurs och shortchaps vilket jag inte tycker funkar bra. Dessutom är det inte speciellt snyggt heller, mina chaps har släppt i passformen vilket gör att dom glider ner under knät och det ser riktigt fult ut. 
 
Här är Comfort, smaken är som baken men dom här ser helt okej ut i alla fall. Sen blir det ett par i läder!



 
När jag köpte mina Bocajbyxor provade jag Tretorn Advance samtidigt, men jag har svårt för "flärpen" som sticker ut längst upp på stöveln. Nästan samma på Globus Bocaj. Det ser så fult ut! Sen rider ju alla med Advance nu tycker jag, särskilt i rött...

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0